TikTok Ad Awards voor het eerst naar Nederland
De meest impactvolle TikTok-campagnes worden voor het derde jaar op rij uitegreikt door het platform.
Voor het eerst is een categorie voor de beste bewustwordingscampagnes toegevoegd én voor het eerst doet Nederland mee aan het programma.
De TikTok Ad Awards zetten bedrijven in de schijnwerpers die TikTok voorzien van vermakelijke content en goede resultaten behalen. De awards staan open voor het VK, DACH (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland), Frankrijk, Italië, Spanje, Centraal-Europa (Roemenië, Tsjechië, Polen), de Nordics (Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland), Israël en Nederland.
Categorieën
Greatest Branding
Deze award is voor een opvallende brandingcampagne die een innovatieve strategie en TikTok-creativiteit gebruikte om uitstekende resultaten te behalen. Het gaat om één enkele campagne.
Greatest Performance
Deze award is voor een opvallende lower funnel-campagne die een innovatieve campagnestrategie en TikTok-creativiteit gebruikte om uitstekende resultaten te behalen. Ook hier gaat het om één enkele campagne.
Greatest Creative
Deze award beloont de creatieve aanpak van een merk op TikTok. Hierbij werd gebruik gemaakt van betaalde pieken en organische momenten om goede resultaten te behalen in alle stadia van de verkoopfunnel en continu zichtbaar te zijn op TikTok. Het beperkt zich niet tot één enkele campagne.
Greatest TikTok
Alle inzendingen in de categorieën Greatest Branding, Greatest Performance en Greatest Creative dingen automatisch mee naar de hoofdprijs van Greatest TikTok. Deze prijs gaat naar de beste algehele campagne. De winnende campagne heeft de creativiteit van het platform benut met innovatieve ideeën speciaal voor TikTok en heeft verder impact gemaakt door slim gebruik te maken van advertenties om haar doelstellingen over de hele marketingfunnel te overtreffen.
De lokale winnaars van Greatest TikTok komen samen tijdens de Europese Grand Prix om de Greatest TikTok Europe 2024 te kiezen. Wat valt er te winnen? Een unieke TikTok Ad Awards-trofee, advertentiebudget, een TikTok-badge om je overwinning te promoten op social media of in klantpresentaties en een betaald mediapartnerschap.
De inschrijvingen zijn geopend van 10 juni tot 25 september 2024.