Twee awards voor 'rauwe' wervingscampagne Leger des Heils en Redmatters
Redmatters en het Leger des Heils hebben vorige week de publieksprijs van Werf& Select en een SAN Accent (Stichting Adverteerdersjury Nederland) in de wacht gesleept voor de wervingscampagne ‘Deze baan is (n)iets voor jou!’.
De uitreiking van de SAN Accenten vond plaats op 30 mei 2024 in Studio 21 in Hilversum. De juryleden van de SAN Accent vinden de wervingscampagne ‘Deze baan is (n)iets voor jou!’ opvallend en rauw: "Goed doordacht. Positionerende, impactvolle campagne die past bij het doel. Rauwe executie die zorgt voor een selectie in wie er echt past bij deze functies”. En: "Geïntegreerde media- en middelenstrategie, waarbij er in elke laag goed is ingezet”.
Ook tijdens het uitdelen van de Werf& Award publieksprijs op 28 mei was de jury lovend: “Ze versterken geen werkgeversmerk, ze zetten iets heel nieuws neer met ongekende impact”. En: “Weinig organisaties durven zo'n uitgesproken campagne in te zetten. What you see is what you get. Sterk zelfselecterend vermogen.”
Vanuit het hart
De samenwerking tussen Redmatters en het Leger des Heils begon met strategische workshops en diepgaande analyses van de werkbeleving binnen de organisatie. Dit resulteerde in een campagne die de rauwe werkelijkheid van de zorgwerkzaamheden eerlijk weergeeft. Tegelijk transformeert de campagne de externe perceptie van het Leger des Heils van vrijwilligersorganisatie naar professionele zorgorganisatie. In samenwerking met videoproductiebedrijf Hokus Fokus zijn de video’s gemaakt.
Rauw en eerlijk werk
Het Leger des Heils staat met name bekend als vrijwilligersorganisatie, maar is een professionele zorgorganisatie met meer dan 7.000 medewerkers. Er is een groot tekort aan extra zorgprofessionals die zich willen inzetten voor de deelnemers (cliënten). Redmatters heeft het Leger des Heils als professionele zorgorganisatie gepositioneerd, om daarmee de juiste mensen aan te trekken.
"We zijn het Leger des Heils dankbaar voor de kans om samen te werken en hun werk te ondersteunen", aldus Bert Wisniewski, algemeen directeur en oprichter van Redmatters. “Het Leger des Heils heeft een cruciale rol in onze samenleving. Hoe wanhopig je situatie ook is, zij zijn er voor je. Een zorgorganisatie die gelooft in kansen voor mensen. Dit maakt het werk rauw en heftig. Het is voor doorzetters. Zorgprofessionals die doorgaan waar anderen stoppen. Daarom hebben we, na uitgebreid onderzoek in de organisatie, een rauwe campagne gecreëerd die laat zien hoe heftig het werk is. De slogan maakt duidelijk dat dit werk zeker niet voor iedereen is. Wij geloven in organisaties die echt zijn en zaken niet mooier maken dan het is. Als je jezelf durft te zijn, ook als organisatie, dan ben je pas echt aantrekkelijk. Dit werkt zowel intern, voor nieuwe en bestaande medewerkers, als extern, voor het werven van bijvoorbeeld klanten. We zien de awards ook als bekroning van onze visie en ons gedachtegoed vanuit het hart.”