ACHTUNG!, ŠKODA en RTL lanceren Tour op second screen

29-06-2012 (09:15) - Bureaus

Morgen, zaterdag 30 juni, start de 99ste editie van de Tour de France, voor veel wielerfanaten het hoogtepunt van het wielerseizoen. Speciaal voor de fans ontwikkelden ŠKODA en RTL Nederland het spel Tour du Sofa, een second screen game waarmee tourkijkend Nederland tijdens de etappes van de Tour live mee kan strijden in een eigen klassement. Maar dan wel thuis, vanaf de bank.
 
Met Tour du Sofa kunnen wielerfans volledig opgaan in de Tour. De game stelt spelers in staat tijdens elke etappe voorspellingen te doen over de resulaten van sprints en beklimmingen. Daarnaast worden spelers getest op hun reactievermogen en op kennis rondom de Tour; belangrijke gebeurtenissen in de koers zoals valpartijen en materiaalpech van renners zorgen voor extra spel-elementen, allemaal met als doel de betrokkenheid bij de rit van die dag te verhogen. Ook de wielerkennis wordt uitvoerig getest met trivia-vragen, altijd gekoppeld aan een live tourmoment. De Tour de France is zo elke etappe gegarandeerd spannend. 
 
In 2011 gingen ŠKODA en RTL Tour du Jour de samenwerking aan. Deze zomerse talkshow is tijdens de Tour de France van 2 t/m 25 juli dagelijks te zien op RTL4 en wordt gepresenteerd door Wilfred Genee. Wekelijks worden de beste online spelers uitgenodigd in het populaire programma om daar te strijden voor de VIP-trip, een exclusieve rit op de achterbank van één van de volgauto’s tijdens de Tour. De hoofdprijs voor de winnaar is een ŠKODA Citigo Tour. 
 
Concept & Creatie: ACHTUNG!
Technische realisatie: B-Lex
Sound design: Big Orange
Opdrachtgever:  Peter van der Graaf, Tom van Kuyk (Pon’s Automobielhandel) 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch