Anouk en Anomaly op Converse

07-05-2008 (10:21) - Bureaus

In 2008 herdenkt Converse Inc. zijn honderdjarig bestaan als één van de meest iconische merken ter wereld. Hiervoor wordt een wereldwijde campagne gelanceerd genaamd ‘Connectivity’. De nieuwe campagne staat voor het 100 jaar of  ‘disrupting the status of quo’ en valt op door legendarische iconen uit de wereld van de muziek, kunst, sport en mode. Het Belgische duo Els Pynoo en Danny Mommens, beter gekend als de electrogroep Vive La Fête, zijn te zien in een paar old school All Stars, naast de legendarische James Dean die op zijn beurt geflankeerd wordt door rockzangeres Anouk.

De campagne legt een visueel verband tussen Converse-iconen van nu en toen, met hun optimistische rebellie als gemeenschappelijk kenmerk, en is een eerbetoon aan de Chuck Taylor All Star-schoen. Onder de plaatselijke iconen zien we verder bekende gezichten, waaronder muzikant, schilder en mediapersoonlijkheid Herman Brood; Joy Division frontman en muzieklegende Ian Curtis, de pop-rockzangeres van Krezip, Jacqueline Govaert, de Spaanse modeontwerper Carlos Diez Diez en de Franse hijgzangeres, regisseuse en model Jane Birkin. Connectivity is een volledig geïntegreerde marketingcampagne die werd ontwikkeld door het in New York City gevestigde creatief bureau Anomaly.

Media

Marketing

Economisch