ARA en Super strikken Huntelaar
07-05-2008 (10:11) - Bureaus
De meeste Oranje-fans zijn klant bij Super de Boer, zo meldde onderzoeks-bureau GfK vorige maand. Goed nieuws dus voor de trouwe Oranje-supporters nu Super de Boer bekendmaakt dat het voor de nieuwe tv- commercial de kopstukken Klaas Jan Huntelaar en Giovanni van Bronckhorst heeft weten te contracteren. De twee sterspelers worden in de reclamespot bijgestaan door jonge zeer getalenteerde voetballertjes.De commercial is vanaf 11 mei te zien op alle Nederlandse zenders. En met de tv-reclame trappen de 315 winkels van Super de Boer maandag 12 mei ook officieel het EK af met de ‘Supergek van Oranje’-weken. Het supermarktconcern brengt miljoenen mini-poppetjes uit de EK-selectie in omloop waarmee kinderen echt kunnen voetballen (door een geïntegreerd schietmechanisme in de poppetjes). Super de Boer lanceert naast de spaaractie in de winkels, de komende weken ook nog een online voetbalgame op de website www.superselectie.nl. Met dit spel en gedurende de campagne zijn fantastische prijzen te winnen zoals VIP-arrangementen voor de oefen- en officiële voetbalwedstrijden, officiële T-shirts en voetballen gesigneerd door de spelers. Ook zullen verschillende Super de Boer-supermarkten diverse voetbalactiviteiten in samenwerking met de lokale voetbalverenigingen organiseren.
Reclamebureau ARA was verantwoordelijk voor het concept.