ARA zet politie aan het werk

30-05-2008 (10:07) - Bureaus

Gisteren lanceerde de politie Amsterdam-Amstelland een nieuwe wervingscampagne. Het korps hecht zeer veel waarde aan een zo divers mogelijke samenstelling van het korps. De diversiteit nog verder verhogen is de doelstelling voor de komende jaren. Met de nieuwe wervingscampagne wil het korps de instroom van nieuwe collega’s verhogen. Traditionele denkwijzen over diversiteit zijn in de campagne losgelaten. Potentiële kandidaten worden op een vernieuwende manier aangesproken; niet op hun huidskleur, godsdienst, geslacht of geaardheid, maar op hun maatschappelijke betrokkenheid. In de campagne stelt de politie niet zichzelf centraal, maar de burgers die haar nodig hebben. Er is geen gebruik gemaakt van fotomodellen, maar van echte inwoners van Amsterdam-Amstelland, met echte verhalen. Zoals Anna Hartman, wier man om het leven kwam bij een overval op hun sigarenwinkel, en Yair da Costa, die het slachtoffer was van homogeweld. Met de slogan ‘Hij/zij heeft je nodig om....’ wordt een direct beroep gedaan op de maatschappelijke betrokkenheid van potentiële kandidaten. De burgers in de campagne vertegenwoordigen verschillende doelgroepen die in de regio wonen en werken. Hun verhalen over discriminatie, overvallen en geweld zijn verbonden aan de veiligheidsthema’s waarop het korps zich de komende jaren richt.


Campagne
Een nieuwe website vormt het hart van de campagne. Posters en advertenties verwijzen door naar de URL www.politiewerk.nl. Op de site worden de acht onderwerpen van de campagne verder uitgewerkt. Bijvoorbeeld in korte filmpjes waarin burgers en politiemedewerkers aan het woord komen. Reclamebureau ARA M/V ontwikkelde de campagne in opdracht van de Politie Amsterdam-Amstelland.


Media

Marketing

Economisch