Cayenne en Canon zoeken emotie

03-06-2008 (10:00) - Bureaus

Canon introduceert een inspirerende geïntegreerde campagne om de lancering van de nieuwe HF 10 Hi-definition camcorder te vieren. Een campagne die het wereldwijde marktaandeel van Canon camcorders moet versterken. De uitdaging voor cayenne Amsterdam was om mensen te inspireren hun camera op een nieuwe, emotionele en creatieve manier te gebruiken.  Zodat mensen zelf gaan ontdekken hoe leuk en eenvoudig het is om betere en inspirerende films te maken. De campagne is rondom het concept FREECORDING ontwikkeld.
 

FREECORDERS
‘Gebaseerd op onderzoek moest de creatieve briefing open blijven voor verschillende interpretaties, omdat we met een zeer brede doelgroep communiceren’, vertelt creative director David Warner. ‘Daarom hebben we een campagne ontwikkeld die een open uitnodiging is voor mensen om hun eigen invulling te geven aan het concept FREECORDING.’ Een team van FREECORDERS - inclusief productiemaatschappij Acne Stockholm, creatieven van het bureau, de klant en de fotograaf – vormden twee weken lang een continu intensief samenwerkende creatieve denktank om het concept tot leven te brengen. Het resultaat zijn 12 korte films, een print campagne en inspirerende content online. 10 van de films zijn ook nog eens geëdit tijdens deze periode.

Media

Marketing

Economisch