Danklof en Engelbert winnen KITKAT-campagne
28-05-2008 (10:56) - Bureaus
In de loop van dit jaar is in Nederland een opvallende billboardcampagne voor KITKAT te zien. Onderwerp is het steeds extremere gedrag van professionele pokerspelers. Met dit concept wonnen jonge creatieven Danklof en Engelberti de Creative Contest 2008. Organisatoren Art Directors Club Nederland (ADCN) en CBS Outdoor kozen dit jaar voor een wedstrijd in workshop-format. De opdracht van Nestlé aan de deelnemers: creëer een opvallende en effectieve buitenreclame voor KITKAT. De 20 jonge deelnemende creatieve teams kregen de opdracht een concept te bedenken dat aansluit bij het imago van KITKAT: jong, origineel en met een knipoog. Toneel van de workshop was de WesterLiefde in Amsterdam. Senior reclamemakers stonden de teams gedurende de workshop bij.Over the top
De winnaars Danklof (29) en Engelbert (25), beiden net afgestudeerd, nemen in hun campagne de huidige pokercultuur op de hak. Engelbert: ‘We hebben ons laten inspireren door het fenomeen pokeren, dat momenteel populair is onder jongeren, en de overdreven situaties die je daarbij tegenkomt. Take a break.’ Danklof: ‘Een concept bedenken voor in dit geval een billboard is een grote uitdaging. Je moet namelijk binnen twee seconden duidelijk maken wat je bedoelt. Juist een concept dat over the top is, heeft impact.’ De winnende billboardcampagne zal in de loop van dit jaar worden uitgevoerd.
