Geen Mouse Awards voor Nederlandse bureaus

06-05-2008 (10:31) - Bureaus

De winnaars van The Mouse Awards 2008 - Microsofts jaarlijkse competitie voor digitale creativiteit in Europa - zijn bekend. Media- en creatieve bureaus hebben hun beste campagnes ingediend, die het afgelopen jaar op het online advertentieplatform van Microsoft hebben gelopen. Hieronder vallen campagnes op MSN.nl, Windows Live, Office Online, ingame en mobiel. In totaal zijn er tien winnende awards toegekend. Hiervan  komen zes winnende campagnes uit de UK. De winnaars gaan er vandoor met prijzengeld en deelname aan het internationale Cannes Lions Advertising Festival. Ondanks zeven nominaties heeft er geen Nederlandse campagne gewonnen. De meeste awards zijn toegekend in de categorie toerisme en verkeer, met één  bronzen, twee zilveren en één gouden awards blinkt dit segment uit. Brons is gewonnen door het Italiaanse  RMG Connect voor de ‘Upsidown’-campagne voor Trentino Spa; dit bureau heeft Trentino neergezet als een droombestemming voor snowboarders. De eerste zilveren award ging naar Tribal DDB London en de ‘Mid Life Crisis’-campagne voor de VW Passat met een aantal door gebruikers geïnitieerde, interactieve en klantgerichte video’s.

Media

Marketing

Economisch