Gouden Abri naar KesselsKramer en TBWA
30-05-2008 (09:48) - Bureaus
In bar-restaurant Bar ça op het Marie Heinekenplein in Amsterdam vond de uitreiking van de Gouden Abri plaats, de prijs voor het beste affiche van 2007. Winnaars van deze trofee en een cheque voor een gratis buitenreclamecampagne waren: Reclamebureau TBWA/Neboko met het affiche voor Unox 1-persoons Soep in Zak en KesselsKramer met het affiche voor REAAL Verzekeringen. De voorzitter van de vakjury, Diederick Koopal, reikte de vakprijs uit aan Unox voor het affiche 1-persoons Soep in Zak. Het winnende creatieve team van TBWA/Neboko - bestaande uit Matthijs Slot en Ernst Jan van Rossen - mocht de Gouden Abri in ontvangst nemen. Adverteerder Unilever Nederland kreeg naast deze trofee ook een cheque van JCDecaux voor een gratis Billboard/Vitrine®campagne ter waarde van 50.000 euro uitgereikt.
JCDecaux
Het Nederlandse Publiek kon op www.besteaffiche.nl een stem uitbrengen op zijn/haar beste affiche. In de hele maand mei werd er op deze internetsite 13.000 keer gestemd. Het publiek koos het affiche van REAAL Verzekeringen uiteindelijk als favoriet. Het creatieve team – bestaande uit Job van Dijk en Christian Borstlap – ontving uit handen van Bart de Vries, Commercieel Directeur van JCDecaux, een Gouden Abri. Ook Ludo Voorn, Hoofd Marketingcommunicatie bij REAAL Verzekeringen ontving deze prijs en kreeg daarnaast nog een cheque voor een gratis billboard/Vitrine®campagne.
