Grootse ING-campagne op Schiphol
13-01-2015 (08:10) - Bureaus
ING is gestart met een internationale reclamecampagne op Schiphol. Met campagne wil de bank haar nieuwe wereldwijde positionering sinds de introductie van de Think Forward-strategie in maart 2014 onderstrepen.
Net zoals er vele verschillende bestemmingen zijn waar men vanaf Schiphol naar toe kan vliegen, zijn er vele verschillende mensen met verschillende doelen in hun leven, zowel zakelijk als privé. ING is er om te ondersteunen. Daarom zullen er diverse variaties zijn op het thema. Deze boodschappen zullen op Schiphol te zien zijn op alle luchtbruggen.
Als onderdeel van de campagne zullen er naast de luchtbruggen verspreid over de luchthaven verschillende advertenties en reclameactiviteiten te zien zijn waar de passagiers tijdens hun reis iets aan hebben.
Zo introduceert ING ‘steden in één klik’. Het gaat hier om speciaal gemaakte afbeeldingen met hoge resolutie waarop tips staan over wat er te doen of te zien is in New York, Tokio, Hongkong, Londen, Parijs, Milaan, Shanghai, Frankfurt, Istanbul of Madrid. De illustraties zijn getekend door tien lokale kunstenaars uit elk van de tien landen.
De bank werkte samen met Lonely Planet aan deze informatie, zodat op iedere afbeelding de laatste wetenswaardigheden en tips voor uitjes staan. Reizigers kunnen een foto nemen van deze afbeeldingen met hun camera of smartphone. Door in te zoomen kunnen ze de verschillende tips in meer detail bekijken.
De campagne is ontwikkeld door United State of Fans/TBWA en zal gedurende een looptijd van twee jaar geleidelijk worden uitgerold.