Kerstbomen, kamerplanten, Klok en Kingsday
31-12-2014 (07:38) - Bureaus
De campagne ‘Kerstboom eruit, Kamerplant erin!’ is er ook dit jaar weer. Samen met Mooiwatplantendoen.nl, een consumentenmerk van Bloemenbureau Holland, en illusionist Hans Klok ontwikkelde Kingsday dit keer een magische wisseltruc.
Wie de kerstboom begin januari weghaalt, blijft zitten met een akelig lege plek. Het ideale moment om de kerstboom te verwisselen voor een grote, groene kamerplant. Dit jaar vroeg Kingsday Klok om dat te vertalen in een op maat gemaakte illusie. Hoe gaat Klok een kerstboom, compleet met lichtjes en rinkelende kerstballen, ongemerkt veranderen in een kamerplant?
De campagne, die dit jaar voor de vierde achtereenvolgende keer door Kingsday is ontwikkeld, bestaat uit een online film die draait om een kerstboomwissel bij een nietsvermoedend gezin. Ze wordt internationaal uitgezet in Nederland, Frankrijk en Duitsland.