Nobele site voor goede doelen en creatieven
15-05-2008 (10:16) - Bureaus
Stichting NoBEL, het non-profit reclamebureau voor goede doelen, heeft Nobelematch.nl gelanceerd, een website waar goede doelen, creatieven en bedrijven elkaar kunnen ontmoeten en bij een wederzijdse match de handen ineen kunnen slaan. De officiële launch van de website was vandaag op de Nieuwmarkt in Amsterdam waar kunstenaarscollectief ‘Kwasten Met De Gasten’ (KMDG) als kick-off een taxi met de url beschilderde. De gepimpte taxi zal de komende week door Amsterdam rijden.Nobelematch.nl is bedoeld om creatieven, goede doelen en het bedrijfsleven op een eenvoudige manier dichter bij elkaar te brengen en te laten samenwerken. Ze kunnen elkaar zelf vinden door middel van trefwoorden en/of projectbeschrijvingen en aan de hand van deze match de handen ineen slaan. NoBEL hoopt hiermee te bewerkstelligen dat honderden goede doelen per jaar geholpen worden met hun communicatie en net zoveel creatieven en bedrijven met een passend goede doelen project.
Match op kleiner niveau
Stichting NoBEL realiseert twee tot drie reclamecampagnes voor goede doelen per jaar in samenwerking met jonge creatieven en gerenommeerde bureaus. Al werkende met creatieven, bedrijven en goede doelen, bleek er, naast de landelijke campagnes die NoBEL initieert, grote behoefte te zijn aan een match op een kleiner niveau. Nobelematch.nl voorziet in deze behoefte. Bureau Ooip, gespecialiseerd in community sites maakte de site kosteloos ze het een belangrijk project vonden.
Kleur de Wereld
Vijf partijen ontwikkelen belangeloos een campagne voor de launch van Nobelematch.nl. Reclamebureau Pool ontwikkelde de campagne ‘Kleur de wereld’ met als doel creatieven op te roepen zich in te schrijven bij de Nobelematch en hun creativiteit te schenken aan hun favoriete goede doel. Productiebureau Comrad maakte een online film waarin een Bob Ross look-a-like zijn kleur geeft aan de wereld en creatief Paula Loos maakte de posters die door Bizon geplaatst worden in de steden Amsterdam, Rotterdam en Breda en door Boomerang als kaart gedrukt worden. Media-exploitant Altermedia (bekend van Indoor-, Taxi- en Trailerreclame) maakte het mogelijk dat er een taxi beschikbaar is voor de officiële launch van de site waar het kunstenaarscollectief ‘Kwasten Met De gasten’ haar creativiteit op los kan laten.
De campagne voor de Nobelematch is ontwikkeld voor internet en outdoor en loopt van 2 juni tot 1 augustus 2008.