Pepsi eist meer vertrouwen in Oranje
13-05-2008 (10:04) - Bureaus
Een nieuwe dag, een nieuwe EK-campagne. Nederland is in mineur ten aanzien van het Nederlands Elftal. Dat moet nodig veranderen vindt ‘Maximum Support’ - een sympathiek initiatief en idee van Pepsi Max dat ontstond naar aanleiding van een onderzoek onlangs uitgevoerd door TNS NIPO in opdracht van Pepsi Max. Hieruit blijkt dat de Nederlandse bevolking (nog) niet erg gelooft in de kansen van Oranje op het aanstaande EK.Onder de naam ‘Maximum Support’ voerden afgelopen weken vier jonge Nederlandse Oranje-fans ludieke acties uit in het teken van een positief Oranje-support. In Rome en Parijs konden onze tegenstanders uit de poule des doods kennismaken met de Oranjekoorts à la ’88. En deze week werd ook Nederland verrast met de eerste Maximum Support-actie. Deze campagne sluit naadloos aan op Max Your Life - de langlopende reguliere Pepsi Max campagne die staat voor het maximale uit je leven halen; het willen doorbreken van routine en te doen wat je altijd al hebt willen doen of wat je hart je ingeeft. Een mentale uitdaging om anders in het leven te staan. De campagne Maximum Support komt tot stand met behulp van meerdere partijen. Opdrachtgevers Vrumona en PepsiCo international. De bureaus Comm’pas (concept, copy en artdirection), Holy Apples (Guerrilla en audiovisuele productie) en Begeer & Blaak (pr) werkten mee aan Maximum Support.