S-W-H ziet SAN als erkenning
04-06-2008 (10:49) - Bureaus
Het Amsterdamse bureau S-W-H is door de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN) uitgeroepen tot het Beste Bureau van 2007. Een vakjury waarin voor een belangrijk deel klanten de dienst uitmaken beoordeelt jaarlijks de Nederlandse reclamebureaus op de kwaliteit van het gemaakte werk, de mate waarin het bureau zich zakelijk en creatief heeft onderscheiden en de wijze waarop het bureau heeft getoond oog te hebben voor nieuwe trends en ontwikkelingen op het gebied van marketing en marketingcommunicatie.Integriteit
Het elf jaar oude bureau van de creatieven Lode Schaeffer en Erik Wünsch en managing partner Mark Aink heeft inmiddels een flinke lijst nationale en internationale prijzen op zijn naam staan voor verschillende campagnes. Ze zijn blij dat deze overall bekroning daaraan is toegevoegd. Erik Wünsch: ‘Aan sommige commercials kun je de stijl van een bureau aflezen. Wij zien dat sommige klanten hun bureau waarderen om die typerende stijl. Dat is niet onze insteek. Er is geen merk of markt hetzelfde. Om die reden moet een stijl bij het merk passen, niet bij het bureau. Niet wij, maar de merken moeten opvallen. Dan ga je integer met je klanten om. De consequentie is dan wel dat je als bureau minder snel herkenbaar bent. Dat we nu dan toch tot Bureau van het Jaar zijn uitgeroepen, zie ik als een erkenning van onze integriteit.’
Prijzen
S-W-H werkt onder meer voor Alex, Beckers, Belastingdienst, Bolletje, Domino’s, Eiffel, Energie Direct, Radio 538, Red Band, Simyo en Zonnatura. In 2007 werden vijf nieuwe opdrachtgevers geworven en niet één klant vertrok. Het brutobureau-inkomen is sinds 2004 bijna verdrievoudigd. Traditionele media maken een steeds kleiner deel uit van de campagnes die het bureau ontwikkelt. Vorig jaar kwam 20 procent van het inkomen uit interactieve projecten. S-W-H ontving in de afgelopen jaren diverse prijzen: zes maal de Eurobest, twee Bronzen Leeuwen (SAWA), drie Gouden en tien Zilveren Lampen (ADCN), een Zilveren Esprit (DMSA), een Gold Award (AECE), drie Gouden Effies (VEA/BVA), een Bronze Clio Award, een Gouden Datje van de Stichting Premedia, twee San Accenten en een Red Dot.