Skipintro achter radiocampagne museum
14-05-2008 (10:34) - Bureaus
Op Radio 1 en 2 zijn regelmatig vreemde geluiden te horen: het zijn duidelijk menselijke stemmen, maar… wat doen ze en waar zijn we eigenlijk? We blijken dan in Leiden te zijn, want het gaat hier om een nieuwe reclamecampagne van Museum Volkenkunde. Het doel is vooral de naamsbekendheid van Museum Volkenkunde te verhogen. De campagne loopt in de maand mei, en komt dit jaar nog twee keer terug. Waarom op radio? ‘De budgetten zijn in de museumwereld altijd klein, dus moet je iets doen dat echt opvalt’, aldus Ruby Lemm van Skipintro, het bureau dat de campagne bedacht. ‘De meeste culturele instellingen doen iets met beeld, dat ligt voor de hand maar daardoor is er ook een overvloed van beeld. Daarom kozen we voor radio, want dat is het bijzondere van Volkenkunde: je kunt laten horen wat er is te zien.’Voor de campagne werd gebruik gemaakt van geluidsfragmenten en soundtracks uit de collectie van Museum Volkenkunde. De campagne werd gemaakt in de geluidsstudio van Wim Vonk.