TBWA achter transparante McDonald's
09-05-2008 (10:55) - Bureaus
In de campagne ‘Alles over McDonald’s en een beetje meer’ opent McDonald’s letterlijk zijn deuren. McDonald’s heeft naar eigen zeggen veel te vertellen. Daarom is in de printcampagne alles ‘gelabeld’ met zogenaamde wobblers: grote, rode sterren die geplakt worden op items waarover iets te vertellen is. Bijvoorbeeld bij de Big Mac: 100 procent rundvlees. Ook online en middels pr is deze transparantie terug te vinden. Op de website www.mcdonalds.nl vind je alles terug wat je altijd al over McDonald’s wilde weten. Ook kunnen gasten zich hier inschrijven voor een kijkje in de keuken van een restaurant of bij een toeleverancier.Het hamburgerrestaurant wil door doelgroepen te informeren over de visie en de wijze van handelen, letterlijk en figuurlijk een kijkje in de keuken geven en zo percepties ombuigen. De focus ligt op de thema’s voedselkwaliteit en werkgeverschap. De campagne is gemaakt door TBWA\NEBOKO (Wim Jan Zijlstra (Strategie), Bert Kerkhof (Art Director), Ivar van den Hove (Copywriter), René Jaspers (Account), Mireille Elberse (Account) en Amber Schröder (Account)) en Agency.com (Jasin Tairaidrissi (Creatie), Pepijn Huibers (Creatie), Frank Moester (Account)) in samenwerking met Porter Novelli (Petra Koopmans (Account) en Aldine Reinink (Account)). De fotografie was in handen van Morad Bouchakour.