Farmtrace als tweede genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2021

18-02-2021 (11:00) - Cool Brands

Farmtrace is een succesvolle Nederlands/Amerikaanse tech-startup. Door data te ontsluiten vanaf de absolute basis maakt Farmtrace voedselproductieketens inzichtelijk met als gevolg beter functionerende ketens. FONK sprak met CEO en oprichter Chris van den Berg over onder andere hun missie, sustainabilty, succes en Amerika. ‘We zitten in Los Angeles om Farmtrace als wereldmarktleider op de kaart te zetten.’ 
 
Chris van den Berg groeide op binnen het melkveebedrijf van zijn vader en opa in Drenthe en kreeg van kleins af aan mee waar melk vandaan komt en hoe die wordt geproduceerd. Hij ontdekte dat dit voor de meeste consumenten en retailers niet zo is en zo ontstond de droom om productie van voedsel op grote schaal inzichtelijk te maken voor iedereen. Na de lancering van een digitaal handels platform voor vee verhuisde Van den Berg in 2018 naar Los Angeles om te werken aan Farmtrace. Er werken op dit moment 42 mensen bij het bedrijf. 
 

Wij veranderen ècht wat

Over wat het meest 'coole' is aan het merk Farmtrace, heeft Van den Berg een uitgesproken mening:  “Dat we de boerderij ‘dichterbij’ halen. Een paar jaar geleden was de boerderij absoluut ‘uncool’. Tegenwoordig smacht iedereen naar gezond en veilig eten. Dat wij elke dag kunnen bijdragen aan het verbeteren daarvan is gaaf. De basis is de farm, daar begint de hele keten. Wij veranderen écht wat en maken de boerderij weer cool. Het is te gek om als IT-bedrijf bezig te zijn met duurzame projecten en het veiliger maken van voedsel. En we hebben echt impact, het is geen plat marketingverhaal.'
 

Lees het hele interview

Lees het hele interview met Chris van den Berg over Farmtrace in FONK magazine 305. Heb je geen abonnement? No worries! De eerste 3 maanden kun je de digitale editie van FONK magazine gratis lezen!
Klik hier om je aan te melden.
 
 
ConceptD is hoofdsponsor van Coolest Dutch Brands 2020.
Partners Coolest Dutch Brands 2020:  Ruwer en MassiveMusic.