HAK genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2019

03-10-2019 (10:00) - Cool Brands

HAK is een oer-Hollands merk dat zich constant blijft vernieuwen. Belangrijk speerpunt voor HAK is dat de producten van zo dichtbij mogelijk komen. Nogal een uitdaging wat peulvruchten betreft, want die doen het niet zo goed in ons klimaat. Daar moet iets op te vinden zijn, dacht HAK en startte samen met een aantal telers een experiment. Resultaat: kidneybonen en kikkererwten uit Zeeuws-Vlaanderen! Dat verdient een nominatie voor Coolest Dutch Brands 2019 vond de redactie van FONK. 

‘Onze missie is om mensen elke dag te helpen meer groenten en peulvruchten te eten’, vertelt Nicole Freid, directeur Marketing en Innovatie van HAK. Kok Herman den Blijker werd in 2015 het nieuwe boegbeeld van het merk. ‘Wij willen aansluiten bij wat Holland eet’, legt Nicole uit. ‘Herman is nuchter en eerlijk en een autoriteit op het gebied van lekker eten. Een perfecte match met ons en wat we willen bereiken.’


Craft centraal 

In 2019 haakt het thema van Coolest Dutch Brands aan bij de ‘slow trend’. De redactie van FONK selecteert maandelijks een van origine Nederlandse merk waarbij ‘craft’ een centrale rol speelt voor zowel het merk zelf als voor de manier waarop de brands hiermee naar buiten treden en zo een breed publiek aan zich weten te binden. Eerder in deze 2019-serie: Gebrouwen door Vrouwen, EARTH Water, Bart’s, VanMoof, Hertog Jan, Seepje, Myomy en nu HAK. 


Drie maanden gratis FONK lezen

Wil je het volledige interview met Nicole Freid van HAK lezen maar heb je geen abonnement? Maak dan nu gebruik van onze jubileum-aanbieding waarmee je drie maanden lang en zonder verdere verplichtingen FONK magazine in print en digitaal kunt lezen. Klik hier als je van dit aanbod gebruik wil maken.
 
Coolest Dutch Brands 2019 is powered by Edelman Amsterdam, Candid Group, De Ondernemer en Ruwer.