Hertog Jan genomineerd voor Coolest Dutch Brands 2019
17-06-2019 (11:35) - Cool Brands
Als Hertog Jan een mens zou zijn, dan was het een nuchtere Hollander. De brouwers zijn nauwelijks op zoek naar ingewikkelde smaaksensaties. Opvallend, in een groeiende biermarkt waarbij er steeds meer nieuwe ingrediënten aan de bieren worden toegevoegd. Alle reden dus om Hertog Jan als vijfde merk te nomineren bij Coolest Dutch Brands 2019, waarin"carft" centraal straat.
Hertog Jan houdt het bij toegankelijke bieren. Geen poespas, wel kwalitatief. Daarin voert de liefde voor bier constant de boventoon. ‘We stellen onszelf continu de vraag: heeft dit nog met bier te maken?’, vertelt Sjors van Drie, Senior Brand Manager. ‘Zo niet, dan zijn we niet bang om ergens nee tegen te zeggen.’
Waar staat Hertog Jan voor?
‘Onze missie is niet hoogdravend, alles draait om de liefde voor bier. We staan voor het maken van eigen keuzes, do what you love. Door onze passie te laten zien, hopen we anderen te inspireren. Maar dat is uiteindelijk hun keuze. We gaan onszelf niet overschreeuwen. Daar zit dat typische Hollandse in.'
Genomineerd
In 2019 haakt het thema van Coolest Dutch Brands aan bij de ‘slow trend’. De redactie van FONK selecteert maandelijks een van origine Nederlandse merk waarbij ‘craft’ een centrale rol speelt voor zowel het merk zelf als voor de manier waarop de brands hiermee naar buiten treden en zo een breed publiek aan zich weten te binden. In oktober maakt FONK de juru van creatives en strategen bekend die de twaalf genomineerde cases van dit jaar zullen beoordelen. Eerder in deze serie: Gebrouwen door Vrouwen, EARTH Water, Bart’s en VanMoof. Vandaag: Hertog Jan.
Lees FONK nu 3 maanden gratis
Het volledige interview met Sjors van Drie van Hertog Jan, lees je in de nieuwe editie van FONK magazine. Heb je geen abonnement? Teken dan in voor een gratis proefabonnement van drie maanden.