I-did genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2019

28-11-2019 (11:38) - Cool Brands

De kracht van i-did zit in het zichzelf steeds opnieuw uitvinden en blijven ontwikkelen. Wat in 2009 begon als een duurzaam modelabel dat bijna failliet ging, is nu een gezonde sociale en duurzame onderneming waar grote bedrijven als IKEA en KLM graag mee willen samenwerken. En er is meer op komst. Deze 11e genomineerde voor Coolest Dutch Brands staat op de drempel van een nieuw avontuur.
 
i-did maakt tassen, accessoires en akoestische interieurproducten van gerecycled vilt. Tijdens Dutch Design Week presenteerde het bedrijf met IKEA de TILLVERKA collectie van gerecycled IKEA-textiel, en de samenwerking gaat nog verder. Oprichter Mireille Geijsen: ‘We gaan een mini-fabriek opzetten die van A tot Z produceert, van textielafval tot designproduct.’
 

Craft centraal 

In 2019 haakt het thema van Coolest Dutch Brands aan bij de slow trend. De redactie  van FONK nomineert maandelijks een van origine Nederlands merk waarbij craft een centrale rol speelt voor zowel het merk zelf als voor de manier waarop de brands hiermee naar buiten treden en zo een breed publiek aan zich weten te binden. Tot nu toe zijn genomineerd in de 2019-serie: Gebrouwen door VrouwenEARTH WaterBart’sVanMoofHertog JanSeepjeMyomyHAK, The Flower Farm, Calvé pindakaas en nu i-did.

De vakjury van Coolest Dutch Brands 2019 bestaat uit 46 creatives en strategen. Meet them here!
 

Drie maanden gratis FONK lezen

Wil je het volledige interview met Mireille Geijsen lezen, maar heb je geen abonnement? Maak dan nu gebruik van onze jubileum-aanbieding waarmee je drie maanden lang en zonder verdere verplichtingen FONK magazine in print en digitaal kunt lezen. 
 
Coolest Dutch Brands 2019 is powered by Edelman AmsterdamCandid GroupDe OndernemerRuwer en MassiveMusic.