North Sea Farmers genomineerd bij Coolest Dutch Brands

17-05-2021 (14:08) - Cool Brands

North Sea Farmers wil klimaatimpact maken met de zeewiersector in Nederland en Europa. Dit doen ze als non-profit NGO met zo’n 100 aangesloten partijen die een passie hebben voor zeewier. Marlies Draisma, manager Markets & Applications: 'De eerstvolgende stap is het realiseren van 160 hectare zeewierboerderijen tussen de windmolenparken.’
 
Met een grote passie voor zeewier werkt North Sea Farmers aan een positieve impact op het klimaat. Door de duurzame zeewiersector te laten groeien wordt de biodiversiteit verbeterd, vermindert de CO2-uitstoot en maakt de sector deel uit van de circulaire economie.  Marlies Draisma: ‘Belangrijk is dat we laten zien dat het kan! Dat een goed idee werkelijkheid kan worden. Een groot succes is dat we hebben laten zien dat je met lokaal zeewier een product kunt maken dat door boeren op het land gebruikt wordt om planten sterker, robuuster en klimaatbestendiger te maken.
 
Lees het hele interview met Marlies Draisma van North Sea Farmers in FONK magazine #311. Heb je geen abonnement? Aanmelden voor een abonnenment kan nu met 50% korting! Je ontvangt dan de digitale en printeditie van FONK magazine een jaar lang (26 edities) voor maar €85,50. Klik hier om je aan te melden.
 

Over Coolest Dutch Brands

De redactie van FONK selecteert ieder jaar twaalf van origine Nederlandse merken die in aanmerking komen voor de titel Coolest Dutch Brand van het Jaar. De genomineerde merken voeren, elk op hun eigen manier, sustainability hoog in het vaandel. Ze zijn in het jaar van hun nominatie positief zichtbaar in de media vanwege hun (vernieuwende) product of dienstverlening en weten door intelligente marketing aantoonbaar een breed publiek aan zich te binden. Een 50-koppige jury van creatieven en strategen bepaalt welk van de 12 nominaties aan de haal gaat met de Coolest Dutch Brands Awards 2021.
In eerdere edities van 2021: CrispFarmTrace en Karma Kebab en Holie. In deze editie: North Sea Farmers.
 
Hoofdsponsor: ConceptD
Sponsor: Ruwer
Partners: Ocean Outdoor (host halve finale), GUC Agency (challenger vlogs), Chunk Creative agency (design award), Massive Music