600.000 euro voor start-up Yippie

15-09-2015 (09:29) - Economisch

9.27 uur - De Nederlandse shopping-app Yippie heeft in een nieuwe investeringsronde 600.000 euro opgehaald bij een aantal durf-investeerders en ondernemers.

Yippie, winnaar van Beste Retail Innovatie 2015, zal het groeigeld gebruiken om een shopping-app te bouwen die in de herfst van dit jaar zal uitkomen voor iPhone en Android. Een eerste test met de app is momenteel gaande.

Zo'n 2700 winkels zijn bij Yippie aangesloten, waarmee de dekking ongeveer 80% van de Nederlandse e-commerce-websites bedraagt. Yippie voert momenteel in samenwerking met winkelcentra-eigenaar Wereldhave en enkele retailers een gesloten test uit met een bètaversie van de nieuwe applicatie in Hoofddorp.

 ‘Deze investering stelt ons in staat om verder te werken aan ons doel: het creëren van een naadloze interactie tussen de consument en retailer. Het geld gaan wij gebruiken om razendsnel de bouw van onze mobiele applicaties voor iOS en Android af te ronden. We kunnen nog niet al teveel zeggen over onze Yippie-app, maar wel dat we offline-shoppers op een unieke wijze de beste deal gaan tonen’, aldus Maurice Kroon, oprichter van Yippie.

De nieuwe investering van 600.000 euro sluit aan op de eerste investering van 147.000 euro eind 2014. Yippie kreeg toen 15.000 euro 'startgeld' bij de toetreding tot het E- & M-Commerce-programma van startup-accelerator Startupbootcamp in Amsterdam en haalde 132.000 euro op door een crowdfundingactie begeleid door Leapfunder. De totale investering in de startup bedraagt derhalve 747.000 euro.
 


Bureaus

Media

Marketing