Cashback shoppen moet Air Miles verdringen

10-01-2014 (08:48) - Economisch

Sparen voor artikelen met Air Miles en zegeltjes is steeds minder populair onder consumenten. Door hogere bespaarpercentages, gebruiksgemak en het sparen voor artikelen die klanten daadwerkelijk willen hebben, wint het zogenaamde cashback shoppen snel aan terrein. Ared Yelkenci, algemeen directeur van cashback-platform Shopkorting verwacht dat deze manier van sparen een vogelvlucht neemt in 2014.
 
Cashback shoppen is een moderne versie van het oeroude zegeltjes plakken. Via lidmaatschap van een cashback-platform krijgen leden geld terug op hun online aankopen bij aangesloten webwinkels. Nederlanders omarmen deze vorm van besparen steeds meer wegens het gebruiksgemak en de hogere rendementen, vooral als het om duurdere producten gaat. De kortingen bij een cashback-platform kunnen oplopen tot maar liefst 20 procent van het aankoopbedrag. Lid worden is gratis.
 

Het oudste nog actieve spaarprogramma is van Douwe Egberts en stamt uit 1924. Nadelen van het oer-Hollandse zegeltjes sparen zijn met name het geduld dat de consument er voor moet opbrengen en de vaak kortlopende acties, waardoor spaarders het risico lopen zegels te kort te komen. Het rendement van volle spaarkaarten en Air Miles is daarnaast betrekkelijk laag: de besparingen schommelen gemiddeld rond de vier procent.  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Marketing