Miljoeneninjectie voor marketingtechnologiebedrijf Relay42

08-12-2015 (08:39) - Economisch

Investeringsmaatschappij Holland Venture en een voormalige topmanager van Booking.com investeren gezamenlijk enkele miljoenen in de Nederlandse datamanagementspecialist Relay42.

 

realtime data inzichten
Met het innovatieve datamanagementplatform van Relay42 kunnen marketeers de ‘customer journey’ over alle marketingkanalen heen coördineren. Bedrijven kunnen, op basis van realtime data inzichten uit de marketingkanalen en ‘machine learning’, hun marketingboodschappen voor klanten relevanter en persoonlijker maken. Relay42 is momenteel marktleider in Nederland en heeft recentelijk een vestiging geopend in het Verenigd Koninkrijk.
 
harde euro's
Met de geïnvesteerde miljoenen kan Relay42 haar internationale groei verder versnellen. Tomas Salfischberger, CEO van Relay42: ‘Wij zijn klaar voor de volgende fase. In Nederland is Relay42 marktleider geworden omdat wij een serieus alternatief zijn voor marketing cloud aanbieders zoals Adobe, IBM en Oracle. In plaats van een dure marketing cloud implementatie, willen bedrijven zelf kiezen welke nieuwe technologieën ze inzetten. Met het datamanagement platform van Relay42 behouden ze hun onafhankelijkheid en blijven ze in staat om gebruik te maken van de nieuwste, ‘best-in-class’ marketing technologieën. Bovendien vinden bedrijven het steeds belangrijker om zelf de controle te hebben over hun klantdata. Ons platform draait inmiddels bij meer dan 30 Europese enterprise klanten waar we gemiddeld 20 tot 30 procent meer conversie realiseren. Dat vertaalt zich in harde euro’s. We kijken er naar uit om uit te breiden in Europa en bedrijven te helpen om hun marketing meer data-gedreven te maken.’


Bureaus

Media

Marketing