Nederlandse online shopper besteedt dit jaar 811 euro
04-04-2016 (11:04) - Economisch
Nederlandse online shoppers gaan dit jaar naar verwachting € 810,89 per persoon uitgeven, een stijging van € 26,64 ten opzichte van 2015. Dit blijkt uit onderzoek van ActiePagina.nl, onderdeel van RetailMeNot, 's marktplaats voor online winkelen.
Uit de internationale studie, uitgevoerd door het Centre for Retail Research, blijkt dat de Nederlandse e-commerce dit jaar naar verwachting een groei kent van 16,5% ten opzichte van vorig jaar. Dit is nagenoeg gelijk aan het Europese gemiddelde van 16,7% en zelfs boven de Verenigde Staten, dat een groei van 14,4% kent.
13 aankopen
Naar verwachting doen online shoppers dit jaar gemiddeld 13 aankopen per persoon en hebben daarbij een bedrag van € 63 in het digitale winkelmandje.
De Britten zijn de meest frequente online shoppers van Europa met bijna 22 transacties. En ze geven daarbij ook nog het meest uit per transactie (€ 71,23). Er is dus nog zeker veel groei mogelijk in Nederland; een goed vooruitzicht voor de toekomst van Nederlandse e-commerce.
tablets en smartphones
In Nederland zijn er per 100 mensen ruim 116 mobile abonnementen; tablets en smartphones zijn dus niet meer weg te denken uit het leven van consumenten en het wordt steeds normaler om aankopen via een mobiel apparaat te doen.
Dit jaar groeit de omzet via mobiel in Nederland met 57%, een stuk boven het Europees gemiddelde van 45%. Iedere Nederlandse mobiele shopper geeft in 2016 naar verwachting € 524,82 uit; een stijging van 38,1% ten opzichte van vorig jaar en zelfs een stijging van 138% in vergelijking met 2014.
Hier loopt Nederland juist weer iets voor op het Europees gemiddelde, dat een stijging van 32,1% kent ten opzichte van 2015.
Dit jaar groeit de omzet via mobiel in Nederland met 57%, een stuk boven het Europees gemiddelde van 45%. Iedere Nederlandse mobiele shopper geeft in 2016 naar verwachting € 524,82 uit; een stijging van 38,1% ten opzichte van vorig jaar en zelfs een stijging van 138% in vergelijking met 2014.
Hier loopt Nederland juist weer iets voor op het Europees gemiddelde, dat een stijging van 32,1% kent ten opzichte van 2015.