NRC Media sluit 2015 af met meer abonnementen

20-12-2015 (20:32) - Economisch

NRC Media meldt dat het aantal verkochte abonnementen eind 2015 gestegen is naar ruim 255.000, dat zijn er 4.000 meer dan een jaar geleden.

groen
CEO Rien van Beemen: ‘Alle titels van NRC staan sinds deze maand in het groen ten opzichte van vorig jaar. We verwachten deze groei volgend jaar te bestendigen. Groene cijfers dus voor nrc.next, NRC Handelsblad en nrc.nl. Daar zijn we bijzonder blij mee.'
Begin 2015 werd NRC Media door de Nederlandse investeringsmaatschappij Egeria verkocht aan het Belgische Mediahuis. Dat onderschreef  en ondersteunde de strategie die het bestuur in 2013 uittekende.
Die strategie is gebaseerd op drie pijlers: 1. Blijven investeren in de kranten 2. Een centrale positie uitbouwen voor de digitale nieuwsproductie 3.Het merk NRC verder ontwikkelen.
 
nrc.next
Concreet betekende het dat NRC Media in oktober een nieuwe nrc.next lanceerde. Hoofdredacteur Peter Vandermeersch: ‘Veel lezers hadden te kennen gegeven dat ze de innovatie, helderheid en creativiteit van nrc.next heel erg konden waarderen, maar dat de dunne krant te weinig aan de dagelijkse nieuwsbehoefte beantwoordde. Daarom besloten we nrc.next uit te bouwen tot een complete ochtendkrant, in twee katernen. De strategie met die volwaardige ochtendkrant blijkt aan te slaan. Want nrc.next verkoopt intussen meer abonnementen dan een jaar geleden.’
 
overige initiatieven
Ook in oktober werd de nieuwe website nrc.nl gelanceerd en kwam NRC dit jaar met initiatieven als NRC Live, de evenementenpoot van NRC Media. Hoogtepunt dit jaar was een uitverkocht symposium over robotisering met als keynote speaker MIT-professor Andrew McAfee en vicepremier Lodewijk Asscher.
 Advertentiewerving van NRC een nieuwe impuls met de komst van commercieel directeur Madelon Hoekstra-Fortuin. Zij tekende intussen een strategie uit waarbij ze NRC wil vastklinken aan de doelgroep AB1, waarin NRC de hoogste selectiviteit behaalt.
 
 


Bureaus

Media

Marketing