Omzet Coolblue groeit in 2013 met 48%

09-01-2014 (08:41) - Economisch

De groei van Coolblue overtrof in 2013 de eigen verwachtingen. De Webwinkel van het Jaar boekte 248 miljoen omzet. Dit is 48% groei ten opzichte van 2012 toen het bedrijf 168 miljoen euro omzet maakte. 
 
De stijging komt met name door mond-tot-mondreclame van tevreden klanten. De retailer investeerde verder fors in bestaande en nieuwe fysieke winkels. Daarbij creëerde het 175 nieuwe banen. In totaal werken nu 600 Coolblue'ers aan de obsessieve focus op klanttevredenheid.
 
Coolblue investeerde fors in 2013. Het Rotterdamse bedrijf opende 3 nieuwe fysieke winkels in Amsterdam, Utrecht en Lochristi (BE). Daarnaast gingen 98 webshops live, onder meer in de productcategorieën sport en outdoor. De webshops kregen bovendien een responsive design, dat de mobiele verkoop moet stimuleren. Verder werd de winkel in Eindhoven stevig gemoderniseerd en verhuisde de winkel in Rotterdam naar een groter onderkomen.
 
Voor 2014 is het bedrijf positief gestemd. Pieter Zwart, directeur en oprichter, verwacht dit jaar meer dan 300 miljoen omzet. Succesfactor hierbij is een obsessieve focus op klanttevredenheid. ‘Met tevreden klanten alleen zijn wij niet tevreden,’ stelt Zwart. ‘Wij gaan voor de glimlach, hun mondhoekje moet omhoog gaan. Want pas dan vertellen klanten over ons. En dankzij die mond-tot-mondreclame kent een groot deel van Nederland en België inmiddels het merk Coolblue.’
 

 


Bureaus

Media

Marketing