2010 het jaar van Jonze

29-01-2010 (10:08) - Marketing

ABSOLUT lanceert ABSOLUT SPIKE JONZE: een baanbrekend wereldwijd filmproject. Met de film ‘I’m Here’ geeft één van de belangrijkste influencers van de hedendaagse pop-cultuur, Spike Jonze, zijn interpretatie van het merk ABSOLUT. Deze unieke samenwerking bevestigt de positie van ABSOLUT, als een pionierend en cultuurvormend merk. Nederland heeft - voor de aanloop naar de première - een creatieve competitie uitgezet die via het Idealize.nl platform wordt verspreid. Om creatief Nederland op te roepen om hieraan deel te nemen heeft ABSOLUT een korte promotiefilm gemaakt met vier toonaangevende Nederlandse creatieven in de hoofdrol. De winnaar van de competitie sleept de organisatie van de Nederlandse offline première van ‘I’m Here’ in de wacht. 

‘I’m Here’ is een creatieve samenwerking tussen ABSOLUT VODKA en de wereldberoemde filmregisseur- en producent Spike Jonze. In deze ‘Robot Love-story’ laat Jonze zien wat creativiteit kan betekenen voor de mens, hoe het je leven kan verrijken en hoe het de wereld om je heen interessanter maakt. De film laat op een kunstzinnige wijze het hart en ziel van ABSOLUT VODKA zien; de visie van het merk dat creativiteit de drijfveer voor uniciteit is. 

Het startschot van de competitie wordt met een korte film gegeven. In deze film dagen vier toonaangevende Nederlandse creatieven; fotograaf Alek Bruessing, kunstenaar Snar, DJ Oslo Hilton en grafisch ontwerpster Judith Veenendaal, iedereen uit om deel te nemen aan de competitie. Als eerste deelnemers hebben zij hun creatieve visie op de première al gegeven. Alle (digitale) concepten kunnen, in de periode van 19 januari tot en met 31 januari aanstaande, via absolut.idealize.nl ingezonden worden. Het jurypanel maakt op 4 februari aanstaande, tijdens een event van ABSOLUT VODKA, de winnaar bekend. De jury bestaat uit; Parool; Ronald Ockhuyzen (Chef Kunst & Media), Glamcult; Rogier Vlaming (Hoofdredacteur/ uitgever), REVU; Willem Uylenbroek (Journalist) en Tinc PR & Events; Telma Negreiros (Managing Director). 

De wereldwijde online première vindt plaats op 2 maart 2010. De Nederlandse offline première vindt op 25 februari aanstaande, op een nu nog geheime locatie, plaats. De winnaar van de hierboven genoemde competitie ontvangt een cheque ter waarde van 5000 euro en mag de volledige première naar eigen fantasie invullen. 

Jonze werd in de midden jaren negentig beroemd door korte films en videoclips voor onder andere The Beastie Boys, Fatboy Slim en Björk. Met zijn eerste speelfilm, Being John Malkovich (1999) werd hij wereldwijd omarmd door filmcritici en publiek. Zijn werk wordt veelal gekarakteriseerd door zijn originele en artistieke invalshoek. Inmiddels heeft Jonze een reeks aan films, waaronder de recente Where The Wild Things Are, diverse videoclips en commercials en zelfs een Academy Award nominatie op zijn naam.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch