A’dam al in Giro-sferen

19-04-2010 (09:41) - Marketing

JCDecaux gaat de route van de proloog van de Giro d’Italia markeren met twintig roze reclamezuilen (Mupi’s). Na de officiële kick-off van de Giromania onthulde wethouder Caroline Gehrels, portefeuillehouder voor Sport en Recreatie van gemeente Amsterdam, de eerste roze GiroMupi. Naast gekleurd stadsmeubilair voorziet de onderneming gemeente Amsterdam van opvallende Giro d’Italiaposters. Met deze kleurrijke actie onderstreept JCDecaux haar betrokkenheid bij de stad en diens evenementen.
Begeleid door JCDecaux-directeur René Witzel reed wethouder Gehrels op een speciale Cyclocityfiets naar de eerste officiële GiroMupi om deze te onthullen. De onthulling vond plaats tegenover het Amsterdamse Hiltonhotel, waar de officiële aftrap van de Giromania plaatsvond. JCDecaux is partner van de start van de Giro in Amsterdam.

JCDecaux kleurt in totaal twintig eigen Mupi's® roze. Niet alleen om de route aan te geven, maar ook om Amsterdam alvast in de Girosfeer te krijgen. Ondersteund door de tientallen Giro-posters wil de stadsmeubilairexploitant en samenwerkingspartner van gemeente Amsterdam bij dit evenement ‘de Amsterdammers enthousiast maken en alvast opwarmen voor dit Europese sportspektakel van formaat’, aldus Witzel. ‘Als vaste mediapartner van de hoofdstad dragen wij graag een steentje bij door middel van speciale citymarketing-campagnes.’
 
De steun aan gemeente Amsterdam bij dit grote wielerevenement ligt in lijn met eigen projecten van JCDecaux. De onderneming heeft nauwe banden met de fietssport en is wereldwijd bekend om haar succesvolle Cyclocityprojecten, beter bekend als de ‘witte fietsen’, in ruim zestig wereldsteden, waaronder Parijs en Valencia. Inwoners en toeristen kunnen in deze steden tegen een kleine vergoeding gebruik maken van deze fietsen. JCdecaux is marktleider in self-service fietsensystemen.


Bureaus

Media

Economisch