Adidas meest Olympische merk

16-08-2012 (08:38) - Marketing

Bij de start van de Olympische Spelen werd Adidas reeds als meest Olympische merk gezien. Tijdens de Spelen is het verschil tussen Adidas en de achtervolgende merken minder groot geworden. Na een nek aan nek race is Adidas definitief verkozen als meest Olympische merk. Ook Heineken, Coca Cola en Nike worden sterk geassocieerd met de Olympische Spelen. Dit blijkt uit het Oranje Onderzoek van Telegraaf Media Nederland. 
 
Adidas is officiële sponsor van de Olympische Spelen en Team Great Britain. Dit is in London een gouden combinatie geweest die zorgt voor een sterke koppeling tussen het merk en de Olympische Spelen. Merken die zich willen verbinden met de Olympische Spelen hebben voorafgaand aan het evenement al campagne gevoerd. Vandaar dat de top 10 voor aanvang grotendeels al vaststond. Toch zijn er enkele merken die tijdens de Spelen een sterkere associatie hebben opgebouwd. Coca Cola is gestegen naar een derde plaats. Veder zijn Asics, Gazelle en Giant de top 10 binnengekomen.
 
Top 10 Merken die geassocieerd worden met de Olympische Spelen: Gevraagd met antwoordmogelijkheden (geholpen, 100+ merken) op 12 augustus 2012. 
 
1    Adidas (31,3%)
2    Heineken (30,5%)
3    Coca Cola (29,3%)
4    Nike (28,9%)
5    NOS (24,2%)
6    Rabobank (20,7%)
7    AA Drink (20,3%)
8    Aquarius (18,0%)
9    Asics (17,6%)
10  Gazelle (16,0%), Giant (16,0%)
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch