Amsterdamse horeca vriendelijker dankzij crisis

17-03-2010 (09:50) - Marketing

De Amsterdamse horecamedewerker is een stuk vriendelijker geworden het afgelopen jaar. Oorzaak is de economische crisis. Dat constateert uitgaansmagazine NL20* in haar nieuwste editie die op 17 maart verschijnt. Amsterdam stond bekend om de onvriendelijkheid van haar horecapersoneel. Let wel: stond. Door de crisis zoeken zelfstandig ondernemers en masse een bijbaan in de horeca, en moeten de horecamedewerkers veel harder hun best doen om hun baan te krijgen dan wel te behouden.

Door de economische crisis gaan met name veel zelfstandig ondernemers uit de creatieve sector op zoek naar een bijbaan in de horeca. Want het creatieve werk is op. En ook fotografen, acteurs, stylisten, filmmakers enzovoort moeten in hun levensonderhoud voorzien. Deze zelfstandigen zijn sociaal, slim, hebben een hoop levenservaring en, zo vertelt een freelance horecamedewerker: ‘kunnen oprecht een baalmoment hebben als een cappuccino niet mooi is gelukt.’

De afgelopen jaren is het aantal zelfstandige ondernemers in Nederland explosief gestegen, momenteel zijn het er circa 2 miljoen. De creatievelingen onder hen wonen veelal in Amsterdam. Door de onvermijdelijke crisis hebben ze over 2009 gemiddeld 7 procent minder omzet behaald dan over 2008.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch