Arnhem breekt door over de grens

07-07-2011 (09:30) - Marketing

Artistiek directeur JOFF kijkt met voldoening terug op de vierde editie van Arnhem Mode Biënnale, waarin een antwoord is gegeven op de vraag: ‘Wat is mode?’ Met tentoonstellingen en een uitgebreid programma van lezingen, stadsroutes, workshops en modeshows maakte het publiek kennis met de vele gezichten van Amber, de personificatie van het fenomeen mode. Zowel pers, partners en bezoekers reageerden lovend op de unieke installaties die nationale en internationale ontwerpers speciaal voor de biënnale ontwikkelden.

Hoe de biënnale Arnhem op de kaart zet omschrijft de Amerikaanse ELLE op haar website: ‘Arnhem is a fashion microcosm […] after Antwerp and Berlin, this town is rapidly becoming one of Europe’s most enthusiastic hotspots.’ i-D Online, de digitale versie van het befaamde Britse magazine: ‘Arnhem seems a good place to start a fashion quest’. Vogue.com (Amerika), beloont het mode-event met het meest opvallende compliment: ‘Arnhem Mode Biennale: the greatest fashion event you’ve never heard of.’

Ook andere gerenommeerde media zoals de Franse Le Figaro, en de online edities van de Italiaanse Vogue, W Magazine en Another Magazine laten zich positief horen. De biënnale werd niet alleen door de media opgemerkt. WGSN, wereldwijd het belangrijkste onderzoeksinstituut naar trends, vertelt haar leden in 87 landen: ‘[...] Arnhem Mode Biennale in the Netherlands […] is fast becoming one of the must-see events on the fashion calendar’. Hoewel de vorige editie in 2009 ook al in het internationale vizier lag, wordt het met deze editie duidelijk dat Arnhem Mode Biënnale zich definitief heeft gevestigd op het wereldtoneel van de mode. Ook in de Nederlandse pers wordt dit erkend. Algemeen Dagblad: ‘Wat begon als een intieme expo is uitgegroeid tot een evenement op internationaal niveau.’


Fotografie: Peter Stigter

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch