Bambix stapt in social media

09-04-2010 (09:48) - Marketing

Bambix heeft haar eerste succesvolle stappen gezet in het social medialandschap. Voor dit kindervoedingmerk bedacht reclamebureau CompassoMundocom samen met Urbanology een online fotocontest op www.metdepaplepel.nl. CompassoMundocom nam het concept, de creatie en de copy voor haar rekening. Urbanology was verantwoordelijk voor de strategie en de uitvoering.

Doel van Bambix was het lanceren van een virale actie, waarmee een groot publiek bereikt moest worden en het merk en haar producten positief onder de aandacht bracht bij haar doelgroep. En dat is gelukt! Aan de actie – deelnemers werden gevraagd een foto van hun kind te uploaden en deze aan te vullen met een leuke beschrijving – deden 5537 unieke deelnemers mee. Door te stemmen op de leukste, grappigste of meest schattige foto werd de uiteindelijke winnaar bepaald.

De actie wist meer dan 270.000 unieke bezoekers te bereiken die samen goed waren voor 2.649.541 pageviews. 10% van de bezoekers bekeek de website op zijn of haar mobiel. De gemiddelde tijd dat een bezoeker op de website verbleef was 1:54 minuut en er werd in totaal 192.314 keer op een foto gestemd.


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch