Beerthuizen over sportsponsoring

25-02-2010 (09:58) - Marketing

De MWG organiseert op dinsdag 16 maart een bijeenkomst over het onderwerp Sportsponsoring. In een sportevenementenjaar als 2010 komt bij veel adverteerders de investeringsvraag in sportsponsoring boven drijven. Zeker in het licht van de huidige financiële situatie is het belangrijk om de toegevoegde waarde en effecten goed in te schatten voordat men het besluit neemt sponsoring als volwaardig onderdeel van de merkcommunicatie te gebruiken.

Ondernemingen die sportsponsoring overwegen of al toepassen, willen weten wat het rendement van hun sponsoring is, niet alleen qua verhogen van de bekendheid maar ook de toegevoegde waarde aan de merkwaarden. Een goede activatie van sponsoring (zowel intern als extern) wordt steeds belangrijker. Maar hoe pak je dit aan? En wanneer weet je dat je succesvol bent geweest, en dat de doelstellingen behaald zijn?

Een aantal prominente sprekers uit de sponsorwereld beantwoorden deze middag drie vragen:
 
1) wat zijn de trends en ontwikkelingen?
2) wat is de effectiviteit en hoe is dit te meten?
3) hoe activeer ik sponsoring?


Programma

 
16.00 uur  start bijeenkomst.
 
Inleiding en korte introductie van de sprekers door de moderator van deze middag, Marcel Beerthuizen, expert op het gebied van sponsoring en merkbeleving. Beerthuizen was werkzaam voor FHV BBDO, Pro Sport, TWBA, 2008&2009 en is nu managing director van SOS Kinderdorpen. Hij zal de trends en ontwikkelingen schetsen in sportsponsoring.

Het tweede onderdeel wordt ingevuld door René van Beek, eigenaar van Control, en recente nieuwkomer binnen de sportsponsoring. Hij vertelt wat er gebeurt als een onbekend bedrijf het beste schaatsteam ter wereld gaat sponsoren.

Ernst Boekhorst (vice president Sponsoring & Focus Groups ABN AMRO) gaat vertellen over ‘Return on sponsorship’, het meten van het effect van sponsoring.

Er zal in de loop van de middag een aantal stellingen gepresenteerd worden door betrokkenen in de sponsorwereld.

17.30 uur einde bijeenkomst en begin borrel

  
Voor MWG leden is de bijeenkomst gratis, niet leden betalen 40 euro. Aanmelden via: www.mwg.nl
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch