Boomerang zoekt de lelijkste kerstkaart

21-12-2009 (09:38) - Marketing

Ook dit jaar worden er weer zo’n 180 miljoen kerst- en nieuwjaarskaarten verstuurd. Consumenten en bedrijven laten zich daarbij van hun creatieve kant zien. Kaartengigant Boomerang heeft last van plaatsvervangende schaamte bij het zien van de slechte kwaliteit van de kaarten. Dit jaar wordt afgerekend met deze verloedering. Het bedrijf organiseert de Verkiezing van de Lelijkste Kerstkaart.

 

Ondanks de populariteit van internet en mobiele telefonie blijven Nederlanders massaal kerstkaarten sturen. Kaarten met kunstwerken, geborduurde kaarten, fotokaarten, kaarten met voorgedrukte handtekeningen, noem maar op. “We doen het hele jaar ons best om originele kaarten te maken. Dan is het behoorlijk frustrerend als je ziet wat er in december weer op de markt komt’, aldus directeur Serge Brabander.

 

Op het moment dat hij weer een stapeltje kaarten weggooide, zag hij het licht. ‘We willen de semi-creativiteit een halt toeroepen. Lelijke kaarten zijn niet leuk om te versturen en al helemaal niet leuk om te ontvangen.’ Tot 30 december kan iedereen daarom zijn kerstkaarten naar Boomerang sturen. Scannen en mailen mag ook.

 

Een deskundig panel gaat de lelijkste kaarten selecteren uit de inzendingen. Voor de winnaar is er een prijs. Zowel de zender als de ontvanger van de lelijkste kaart krijgen een gratis ontwerp aangeboden voor de kerstkaart van 2010. Kaarten anoniem inzenden mag natuurlijk ook, maar vergeet in dat geval niet de verzender te vermelden.

 


Bureaus

Media

Economisch