Chiquita wil moeders helpen bij eetpatroon kids

04-08-2011 (09:11) - Marketing

Dagelijks gaan moeders de strijd aan met hun kinderen om (gezond) eten en worden zij in de supermarkt op de proef gesteld door het zeurende gedrag van de kinderen om ongezonde snacks. Chiquita Kids wil een bondgenoot zijn voor moeders om gezond snoepen ook leuk te maken. Het toegankelijk maken van etenswaar, door het op een leuke manier aan te bieden, beïnvloedt het eetgedrag van kinderen op een positieve manier.

Na de introductie eerder dit jaar is het nu tijd voor een stickercampagne, waarin creativiteit en samen spelen centraal staan. Chiquita Kids nodigt moeders en kinderen uit bananen om te toveren tot piraten, rocksterren, prinsessen en andere karakters en hun eigen bananentheater te openen.

Volgens ouders eten kinderen minder fruit dan ze nodig hebben. 85% van de ouders geeft aan wel eens samen met hun kind fruit te eten; 30% van deze groep doet dit zelfs meestal2. Voor sommige kinderen is eten - ook fruit - een probleem, maar het eetgedrag kan gestimuleerd worden door de ouders. ‘Een positieve houding ten aanzien van eten kan worden gecreëerd door fruit in verhaalvorm weer te geven. Bijvoorbeeld door van fruit grappige kinderattracties te maken,’ aldus voedingskundige Louise Mennen. Chiquita Kids wil fruit eten leuk maken en speelt hier op in met de nieuwe stickercampagne, waarin ouders worden gestimuleerd om samen met hun kinderen op een positieve manier met fruit bezig te zijn.
 
Met stickers in de vorm van ogen, neuzen en mondjes kunnen kinderen - en ouders - bananen een eigen karakter geven. De fantasie wordt aangesproken en kinderen kunnen hun eigen verhalen creëren met favoriete helden, prinsessen en monsters.

Er zijn in totaal 22 karakters om te verzamelen; iedere verpakking bevat twee stickervellen met 18 stickers. Chiquita Kids is van 8 augustus tot november te verkrijgen bij Albert Heijn, Super de Boer en Groente- en Fruitspeciaalzaken.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch