Coca-Cola heeft al WK-koorts
06-05-2010 (09:54) - Marketing
Coca-Cola viert de countdown tot de 2010 FIFA World Cup in Zuid-Afrika door voetbalfans wereldwijd aan te moedigen deel te nemen aan de langste online ‘goal celebration’ ooit. Supporters worden uitgenodigd om hun vreugde over de gemaakte goals te filmen en op een speciale YouTube website te plaatsen.
’The Longest Celebration’ is een uitdagende poging om fans over de hele wereld online met elkaar te verbinden om het Zuid-Afrikaanse ritme en de FIFA World Cup 2010 te vieren, zelfs als ze niet in het stadion zitten. Voetbalfans worden uitgenodigd hun vrolijkste, grappigste en meest Afrikaanse vreugde-uiting te plaatsen op de website. In aanloop naar de 2010 FIFA World Cup zullen hier nog meer categorieën bijkomen. Het ‘Longest Celebration YouTube kanaal’ is geactiveerd in meer dan 100 landen. Nog niet eerder is YouTube zo’n omvangrijke samenwerking aangegaan met een bedrijf.
De ‘Longest Celebration’ is onderdeel van de FIFA WK-campagne van Coca-Cola, geïnspireerd op de vreugdevolle vieringen die kenmerkend zijn voor het gastcontinent Afrika. Op 19 juni brengt Coca-Cola de 2010 FIFA World Cup tot leven in Nederland. Tijdens de ‘Coca-Cola FIFA World Cup Celebration’, een public viewing evenement in de Amsterdam ArenA, zullen bezoekers een mix van live voetbal kijken op een megascherm en Nederlands entertainment van Alain Clark, VanVelzen, Waylon en Leona met Afrikaanse invloeden beleven.