DE, Coca-Cola en Calvé meest crisisbestendige A-merken

21-09-2012 (08:27) - Marketing

Producten van Douwe Egberts, Coca-Cola en Calvé zullen niet snel vervangen worden door huismerken, ook wanneer consumenten minder te besteden hebben. Samen met Grolsch en Becel zijn dit de merken waar consumenten het meest loyaal aan zijn, ook in crisistijd. Deze merken staan bovenaan de top 25 meest crisisbestendige A-merken, blijkt uit het Winkelonderzoek, uitgevoerd door de Persgroep Advertising en Newcom Research & Consultancy. In de top 25 staan diverse merken van Unilever en Procter & Gamble.   
 
De Persgroep en Newcom Research Consultancy hebben grootschalig onderzoek gedaan naar winkelgedrag in crisistijd. Daarbij is ook onderzocht welke merken consumenten nooit zouden vervangen voor huismerken. Douwe Egberts wordt het meest genoemd, gevolgd door Coca-Cola en Calvé. Uit het Winkelonderzoek blijkt daarnaast dat de loyaliteit aan biologische producten hoog is. Ook als consumenten minder te besteden hebben, zullen zij deze niet snel opgeven voor niet-biologische producten. De top 25 van spontaan genoemde merken die nooit zouden worden vervangen door een huismerk:
 
1.  Douwe Egberts 
2.  Coca-Cola 
3.  Calvé 
4.  Grolsch 
5.  Becel 
6.  Honig 
7.  Nivea 
8.  Unox 
9.  Lay's 
10. Blue Band 
11. Hak 
12. Heinz
13.  Fair Trade 
14. Bolletje 
15. Heineken 
16. Pickwick 
17. Campina 
18. Dreft 
19. Spa 
20. Dove 
21. Ariël 
22. De Ruijter 
23. Lipton 
24. Sensodyne 

25. Nespresso  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch