De Telegraaf opent Heimweewinkel
18-05-2011 (09:32) - Marketing
Van alle Nederlanders die in het buitenland wonen, mist 82 procent typisch Hollandse producten, zoals stroopwafels, hagelslag en drop. Voor deze mensen opent De Telegraaf de Heimweewinkel. Een webwinkel met typisch Nederlandse supermarktproducten en populaire HEMA artikelen.
Gerdien de Jong, E-commerce Manager van De Telegraaf: ‘In het buitenland wonen meer dan 20 miljoen Nederlanders of mensen die zich met Nederland verbonden voelen. Maandelijks bezoeken honderdduizenden van deze mensen onze nieuwssite. Uit onderzoek is gebleken dat de overgrote meerderheid vooral echt Nederlandse producten mist. We richten ons dan ook primair op de vele miljoenen Nederlanders ‘in den vreemde’; emigranten, ambassadepersoneel, expats of gepensioneerden. Maar ook op familieleden en vrienden in Nederland die deze mensen af en toe willen verrassen.’
De Heimweewinkel beschikt over een uitgebreid assortiment; van pindakaas tot erwtensoep en van hagelslag tot Jip en Janneke rompertjes van HEMA. ‘De Heimweewinkel voorziet in de behoefte van deze Nederlanders om af en toe het gevoel van ‘thuis’ te ervaren door zich te verwennen met producten die als typisch Nederlands kunnen worden getypeerd’, aldus De Jong.