Emotive branding steeds belangrijker
20-07-2012 (08:29) - Marketing
Emotive branding maakt de wereld mooier, omdat het mensen met elkaar verbindt. Dat is wat Alexander Koene en Kim Cramer van BR-ND ontdekten, nadat ze in 2006 hun wetenschappelijk studie naar merkverleiding startten. De uitkomst hiervan leidde tot een inmiddels beproefde 23plusone-methode om aantrekkelijke merken te bouwen. De kennis en aanpak hebben niet stilgestaan.
‘We hebben nog veel meer geleerd de afgelopen jaren, zeker toen we nieuwe inzichten kregen door brainscanning’, aldus Kim Cramer. ‘Deze kennis zit in de vernieuwde 23plusone World Edition en is nu klaar om verder gedeeld te worden. Met als doel om veel meer organisaties te helpen hun emotionele kern te ontdekken en een wezenlijke bijdrage te leveren aan de levens van mensen. De tijd is nu rijp.’
23plusone bestaat uit 24 emotionele belangen als creativiteit, seksualiteit en veiligheid. Het ontdekken welke mix uniek en relevant is en wat het verhaal daarbij is, gebeurt via online experience platforms waar collectief met de kaarten gespeeld wordt. BR-ND is recent 23plusone First Wave gestart. Een groep gelijkgestemden in Nederland en buitenland die vanuit verschillende disciplines (marketing, internal branding, coaching, communicatie) 23plusone voor hun klanten gebruiken en daarbij door BR-ND worden ondersteund.
Michiel van Beek (AlphaRainbow), één van de ‘First Wavers’: ‘23plusone is een praktische emotionele taal, waardoor we in staat zijn met alle mensen binnen (en buiten) de organisatie te communiceren over dingen die vaak moeilijk te benoemen zijn. Dat is belangrijk, omdat de mensen het merk zijn en het voor hen vaak niet helder is zij waaróm zij hun dagelijks werk eigenlijk doen. Omdat de directie het zo wil, is geen motiverende reden. Daarom mislukken missie, visie en kernwaarden trajecten zo vaak. Betrokken zijn en samen ontdekken wat het doel van het bedrijf is, geeft een enorme voorsprong. Met de tools van 23plusone kan dat.’