Flipje en Hero op zoek naar helden

06-04-2011 (07:57) - Marketing

Flipje, het ‘mannetje’ met het witte koksmutsje, staat bekend als de held van Hero die er bij kleine problemen voor zorgt dat alles goed afloopt. In Nederland zijn er duizenden van dit soort helden; een kind dat zijn oma helpt met het sturen van een e-mail, een scholier die opkomt voor een klasgenootje dat gepest wordt, de buurjongen die iedere dag vers brood brengt bij zijn bejaarde buurvrouw. Vanaf deze maand gaat Hero op zoek naar deze ‘Flipje Hero’s’. Zij maken kans op de titel ‘Flipje Hero Zomer 2011’.

Het populaire jam-icoon Flipje keert deze zomer weer helemaal terug dankzij Hero. Hij verschijnt op enkele potjes nieuwe jam en gaat dit voorjaar op zoek naar Nederlandse helden. Op een speciale site kunnen helden worden opgegeven en kan er gestemd worden. Uit iedere Nederlandse provincie krijgt de held met de meeste stemmen een nominatie en wordt persoonlijk door Flipje gefeliciteerd. Een vakkundige jury, bestaande uit Flipje, zijn illustrator Arie van Vliet en jam-fabrikant Hero, kiest uit de genomineerden één winnaar. Die ontvangt, naast eeuwige roem, een Flip videocamera en een tekening van de tekenaar van Flipje, met daarop zijn/haar heldendaad uitgebeeld.
 


Bureaus

Media

Economisch