Gouden Gashouder voor Picnic

11-01-2010 (10:13) - Marketing

Picnic Cross Media Week is uitgeroepen tot winnaar van de Gouden Gashouder, de prijs voor het meest inspirerende evenement op de Westergasfabriek in Amsterdam. De jury schrijft: ‘Met het toekennen van de Gouden Gashouder waarderen we de organisatie voor de gedurfde en ongelooflijk vrolijke vormgeving, en bovenal voor de manier waarop Picnic ICT en duurzaamheid met elkaar weet te verbinden. Picnic past qua inhoud én inrichting perfect bij de Westergasfabriek; innovatief, avontuurlijk en verrassend; een inspiratiebron voor toekomstige gebruikers van de Gashouder.’

De Gouden Gashouder is een wisseltrofee, die de Westergasfabriek uitreikt aan de organisatie die het meest inspirerende evenement heeft neergezet in de Gashouder in het afgelopen kalenderjaar. De ronde gietijzeren Gashouder uit 1903 is één van de meest markante gebouwen van Amsterdam, en wordt internationaal gezien als een voorbeeld voor hergebruik van industrieel erfgoed. Met de jaarlijkse uitreiking van de Gouden Gashouder wil de Westergasfabriek creatief en innovatief gebruik van deze uitzonderlijke ruimte stimuleren. Het Holland Festival won vorig jaar als eerste de prijs.

Picnic, het internationale cross media festival met meer dan 6500 bezoekers, richtte de Gashouder op een verbluffend originele manier in: met steigers en containers werd een tweede laag in de Gashouder gebouwd. De Gashouder werd omgetoverd tot de ‘Interactive Creative Capital’. Op 7,5 meter hoogte was de witte perslounge en iets lager, op 5 meter hoogte, een complete nomadentent. Op de vloer een markt en een speeltuin met echt gras waar bezoekers naar hartenlust konden netwerken en nieuwe applicaties uittesten.

Picnic was 1, op 2: Tommy Hilfiger, met de presentatie van de Europese seizoenscollectie, en op 3: de live show van 3FM Awards.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch