Greenhouse Group biedt oplossing voor de cookiewet

13-09-2012 (08:42) - Marketing

Met de inwerkingtreding van de nieuwe Telecomwet verliest het internet zijn kracht om het resultaat van marketinginspanningen nauwkeurig te meten. Daarom heeft Greenhouse Group een tool ontwikkeld, de Campaign Performance Analyzer, die adverteerders in staat stelt om campagneperformance inzichtelijk te houden en mediabudget optimaal in te zetten. Geheel in lijn met de wet, want de tool kijkt uitsluitend naar campagnes, niet naar de bezoeker.
 
Sinds 5 juni is in Nederland de nieuwe Telecommunicatiewet van kracht. Het gebruik van cookies en andere technologieën om gebruikersgedrag op te slaan en te gebruiken voor marketingdoeleinden is door deze wet verboden als er vooraf geen toestemming voor is verkregen. De performance van de adverteerder gaat achteruit als niet goed beoordeeld kan worden wat het resultaat is van de inzet van de onlinecampagne. Daarmee daalt ook zijn winstgevendheid en komen prijzen bij uitgevers onder druk te staan. En dat kan leiden tot hogere prijzen op e-commercesites.
 
Greenhouse Group heeft daarom een nieuw web analytics tool ontwikkeld, genaamd Campaign Performance Analyzer. Campaign Performance Analyzer stelt adverteerders in staat om geheel in lijn met de wet campagneresultaten inzichtelijk te maken, zonder dat er data wordt  opgeslagen of gebruikt die herleidbaar is naar een unieke bezoeker.
 

 


Bureaus

Media

Economisch