Heineken trots op ‘Londen’
14-08-2012 (08:38) - Marketing
Heineken vierde zondagavond de slotceremonie van een opnieuw succesvol Holland Heineken House. Voor deze 11e editie zijn er meer dan 100.000 tickets verkocht tijdens de Olympische Spelen. Het Holland Heineken House was daarmee vrijwel alle dagen uitverkocht. De fantastische sfeer in het Huis is vooral te danken aan de prestaties van Olympic Team Netherlands. Met 20 medailles en een 13e plaats op de medaillespiegel hebben de atleten hebben alle sportieve verwachtingen overtroffen.
In het Alexandra Palace vierde het Holland Heineken House haar 20ste verjaardag als het nationale huis van NOC*NSF, met uitverkochte avonden, topentertainment en crowdsurfende medaillewinnaars. Dit jaar werkten meer dan 450 vrijwilligers en professionals de klok rond om alle bezoekers een onvergetelijke ervaring te bezorgen tijdens de 18 dagen dat het Huis open was.
Dit jaar was duurzaamheid ook een belangrijk aandachtspunt voor het Holland Heineken House. Al het materiaal voor de bouw, maar ook alle crewleden, zijn per boot verscheept naar Londen en gaan weer terug op dezelfde manier. Alle plastic bierglazen en kartonnen draagtrays van het Holland Heineken House zijn recyclebaar en de 45 'groene' koelkasten en 27 tapinstallaties zijn zo ontworpen dat ze een derde minder energie gebruiken dan traditionele modellen.
Bezoekers werden met verschillende activiteiten geattendeerd op het verantwoord omgaan met alcohol. Zo was het logo 'Enjoy Heineken Responsibly' op diverse plekken zichtbaar. Iedere avond was een Heineken commercial te zien waarbij een discotheekbezoeker een fles water bestelt in plaats van een Heineken. Ook werd ’s avonds gratis kraanwater aangeboden, was er de alcoholvrije cocktail ‘Happy Drink’ te koop en stond er een 4 meter hoog Heineken-blik voor de entree met een enorme deuk erin en de slogan: ‘Don’t Drink and Drive!’.