Heineken wint IT Project of the Year Award
26-05-2010 (00:00) - Marketing
Tijdschrift IT Management en het trainingsinstituut ICT Academy hebben de IT Project of the Year Award 2010 uitgereikt aan Heineken. De Award is een erkenning voor de essentiële rol die de IT-organisatie van Heineken heeft gespeeld bij het ontwikkelen en versterken van de business-to-consumer marketing. De eerste prijs werd uitgereikt aan business information manager Remko van Gerdingen, service manager e-business Julie van Nierop en IT-manager Ing Yan Ong.
De IT- en marketingafdelingen van Heineken ontwikkelden samen de portal Heineken.nl tot een ankerpunt voor consumenten die graag en veel uitgaan. De portal biedt onder meer een muziek- en sportagenda, een shop, een ‘kroegzoeker’ en geeft uitgaanstips. Als onderdeel van het project is tevens een branded creditcard met rfid-functionaliteit ontwikkeld, die deelname aan loyaliteitsprogramma’s mogelijk maakt en de consument snel toegang tot evenementen biedt.
Heineken zag zich geconfronteerd met concurrentie van een toenemend aantal private label bieren en met de economische crisis. Tegelijkertijd werd duidelijk dat de voor Heineken interessante consument via de traditionele massamedia steeds moeilijker te benaderen viel. Met de ontwikkeling van Heineken.nl nam de brouwer daarom het heft in eigen handen.