Heinekens Rugnummercampagne ook in horeca
07-06-2012 (08:34) - Marketing
Sinds deze week is ook de Nederlandse horeca onderdeel van de succesvolle Heineken Rugnummercampagne. De EK-campagne - waarin het Heineken Rugnummer-shirt de hoofdrol speelt - breidt zich daarmee uit over meer dan 2000 horecazaken door heel Nederland. Vanaf nu zijn de horecazaken voorzien van Heineken-pakketten met daarin 1 wedstrijdschema, 2 banners voor binnen, 1 gevelbanner, 7 posters en viltjes. Dankzij de inzet van 200 vertegenwoordigers en vrijwilligers werd dit ‘klusje’ in slechts twee dagen geklaard.
De Rugnummercampagne is een groot succes: in de winkels is het Rugnummer-shirt inmiddels niet meer te krijgen. Ook online is de campagne uitgegroeid tot een bijzonder fenomeen. Sinds de start van de campagne zijn er al 12.000 foto`s en filmpjes geüpload. Bovendien hebben maar liefst 50.000 personen hun unieke rugnummer gekoppeld aan hun Facebook-profiel.
Het Rugnummer-shirt is nog beperkt verkrijgbaar via Heineken.nl en in de Bijenkorf. Ook aan de Oranje-fan die geen shirt heeft weten te bemachtigen is gedacht. Via de speciale actieverpakking in de supermarkt kan namelijk ook een digitaal Rugnummer verkregen worden. Zo kunnen voetbalfans alsnog aan de actie op Facebook meedoen en dagelijks kans maken op felbegeerde tickets voor Oranje.