Het Vinkje maakt debuut
23-10-2012 (08:29) - Marketing
Het Vinkje, de opvolger van het Ik Kies Bewust-logo en het Keuze Klavertje van Albert Heijn, staat sinds gisteren in de schijnwerpers. Een uitgebreide campagne op onder meer televisie, in bladen en op internet brengt het Vinkje onder de aandacht van de consument. Het Vinkje wordt daarmee hét hulpmiddel om gezonder te kiezen en eten.
De campagne loopt de komende maanden en bestaat onder meer uit een televisiecommercial en advertenties in bladen als Libelle, Vrouw en Veronica Magazine. Daarnaast is de website volledig in lijn met de campagne en zorgen veel bedrijven die het Vinkje actief gebruiken voor nog meer bekendheid. Op de winkelvloer, in retailmagazines en op internet is het Vinkje nauwelijks te missen.
Het groene Vinkje staat op producten uit de Schijf van Vijf met minder verzadigd vet, suiker en/ of zout. Deze producten met belangrijke voedingsstoffen, zoals zuivel, groenten en fruit, zijn de basis voor dagelijkse voeding. Voorbeelden van producten met het groene Vinkje zijn: volkorenbrood met minder zout en voldoende vezel, magere kaas met weinig verzadigd vet en vers fruit zonder toegevoegd suiker.
Naast het groene Vinkje is er nog een tweede variant in omloop: het blauwe Vinkje. Dit staat op producten die niet tot de Schijf van Vijf behoren, waaronder frisdranken, soepen, snacks en sauzen. In vergelijking tot veel andere producten uit dezelfde productgroep bevatten deze producten minder verzadigd vet, toegevoegd suiker, energie en/ of zout. Het blauwe Vinkje staat dus ook voor een betere keuze binnen een productgroep.