Hollandse iconen moeten toeristen trekken
11-09-2012 (08:27) - Marketing
Gisteren lanceerde het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) een nieuwe campagne ter promotie van de Nederlandse iconen. De campagne ‘Faces of Holland’ vertelt het inspirerende verhaal achter de typisch Nederlandse iconen zoals tulpen, fietsen en de Nederlandse grachten. De campagne benadrukt de diversiteit van Nederland als vakantieland en verbindt de iconen met het heden.
De campagne richt zich op first time visitors. Deze bezoekers associëren Nederland veelal met klassieke iconen zoals molens, tulpen en kaas. De campagne haakt daarop in en laat de iconen op een nieuwe manier zien. Het verbinden van verleden en heden staat centraal binnen de campagne. Op de website www.holland.com/faces ziet de bezoeker korte filmpjes die het verhaal achter een icoon vertellen, ondersteund met content, beeld en praktische informatie.
Nog steeds komen veel bezoekers naar Nederland voor onze bijzondere iconen: het gaat om bijna 1,5 miljoen bezoekers die hier zo’n 750 miljoen euro uitgeven. Deze bezoekers zijn met name afkomstig uit de intercontinentale markten en Zuid-Europa. De campagne loopt hoofdzakelijk via online kanalen en sociale media in Frankrijk, Spanje, Italië en de Verenigde Staten. De doelstelling van de campagne is om zo’n 70.000 extra bezoekers aan te trekken.