Huis-aan-huisfolders verzameld op iPad

16-06-2011 (07:52) - Marketing

JaFolders heeft een applicatie voor de iPad waarop huis-aan-huisfolders te bekijken zijn gelanceerd. Verschillende winkelketens, zoals BCC en Perry Sport, publiceren hierin digitale versies van hun reclamedrukwerk. De retailers PLUS, V&D en Zeeman staan als founding partner achter dit initiatief.

Nederlandse huishoudens ontvangen volgens milieucentraal gemiddeld zo’n 32 kilo papier aan huis-aan-huisfolders. Retailers zetten door de samenwerking met JaFolders een belangrijke stap in verantwoord ondernemen, gezien de vermindering van papiergebruik. Daarnaast bereikt de applicatie meer consumenten, namelijk ook degenen die hebben aangegeven fysiek geen folders te willen ontvangen (door middel van een ja/nee sticker).

Met het programma kunnen consumenten door verschillende folders bladeren. Daarbij zijn ze eerder op de hoogte van aanbiedingen en kunnen ze direct bestellen via de webshop van de retailers. ‘V&D is blij met dit initiatief. We zien dat de behoefte om folders digitaal te bekijken onder de consument steeds groter wordt. Om hier verder op in te spelen zullen we ook starten met additionele online only pagina's’, vertelt Senior Marketing Manager Patrick van der Borden.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch